top of page

Het middelpuntkoor is gestart in de zomer van 2015 en telt inmiddels 30 enthousiaste zangers en zangeressen. Onze belangrijkste missie is om samen muziek te maken. Na de start is ons koor gegroeid en hebben wij al verschillende mooie optredens verzorgd. Wij zoeken, naast de eigen concerten, ook graag de samenwerking met andere koren en muziekverenigingen. Zo geven wij vorm aan een gevarieerd repertoire, met heel afwisselde projecten

Wij repeteren iedere woensdagmiddag van 14:00 to 16:00 in wijkcentrum Het Middelpunt aan het Spinet 2 in Zielhorst

Voor iedereen die graag wil
zingen!

Theo Hoogenboom,
de dirigent

Onze dirigent is in 1988 in Zielhorst komen wonen, eerst op het Calvijnpad  en vanaf 2002 in de Panfluitstraat. Hij kent de wijk dus van binnenuit en is blij de dirigent van Het Middepuntkoor te zijn. Hij is geboren in 1960 in Leiderdorp, als de oudste van een muzikaal gezin.

Zijn vader was de directeur van de muziekschool aldaar. In 1974 zijn ze verhuisd naar Hilversum, waar hij ook op het conservatorium heeft gestudeerd; zowel docent Muziek als Cello. Na 15 jaar voor de klas te hebben gestaan is hij zich volledig gaan toeleggen op het dirigeren van koren.

De afwisseling van vele stijlen is hem altijd dierbaar geweest en hij heeft dan ook op een heel breed terrein zijn sporen verdiend: van kinderkoor tot mannenkoor, van jongerenkoor to seniorenkoor en van kerkkoor tot barbershopkoor. Op dit moment heeft hij naast het Middelpuntkoor nog twee koren in Amersfoort: Het Vathorstkoor en het gemengd Koor van de Kruiskerk in Liendert. Ook buiten Amersfoort heeft hij 4 koren: de Maarnse Cantorij, het Viaansch Mannenkoor, in Woudenberg het seniorenkoor Zingen Houdt Jong en in Driebergen het jongerenkoor van de Petrus' Bandenkerk.

Ook is hij bij verschillende projectkoren actief geweest. Vermeldenswaard zijn zeker zijn reis met het Witte Nachtenkoor naar St Petersburg en zijn jaarlijks terugkerend projectkoor Puer Natus Est voor een aantal uitvoeringen van de Festival of Lessons  & Carols in de aanlooptijd naar Kerst.

Deze veelzijdigheid komt terug in het repertoire dat ons voor ogen staat waar hij steeds een goede balans tussen enthousiasme en deskundigheid weet te vinden.

Theo.jpg

Mevr R Hilhorst -Schaper,
voorzitter Middelpuntkoor

Mevrouw R Hilhorst - Schaper neemt het spreekwoordelijke stokje over van Rian Monkhorst en is nu voorzitter van het Middelpuntkoor.
Meer informatie volgt.
Email:  ivanruitenbeek@ziggo.n

rian_portret_website.jpg

✝ Rian Monkhorst,
Voormalig pianiste en
voorzitter Middelpuntkoor

Rian Monkhorst is als vaste pianiste en tevens als voorzitter verbonden aan het Middelpuntkoor. Tijdens optredens, maar zeker ook bij de wekelijke repetitie draagt ze bij aan de muzikale kracht van dit koor. Rian maakt al vanaf haar tiende jaar muziek en heeft een brede muzikale basis. Ze geeft al ruim 35 jaar les op piano, gitaar en fluit. Als violiste maakt ze al acht jaar deel uit van de vaste begeleiders van A festival of Lessons and Carols door een projectkoor,  voorheen gevormd door de Maarnse Cantorij en groot aantal gastzangers. Met ingang van 2016 zal het Middelpuntkoor de basis vormen van dit project.

In haar vrije tijd speelt ze viool in het Kamerorkest Soest. Met deze muzikale duizendpoot prijst de enthousiaste groep zangers en zangeressen van het Middelpuntkoor zich erg gelukkig. Zelf zegt ze over haar betrokkenheid bij het koor:  'Vanaf de oprichting van het Middelpuntkoor begeleid ik deze groep met heel veel plezier. De fijne ontspannen sfeer en gezellige samenwerking maakt dat ik zelf ook met plezier aan meewerk. Er is aan alle kanten veel waardering voor elkaars bijdragen, dat maakt het fijn om ermee bezig te zijn. Naast mijn verdere dagelijkse bezigheden is dit een heel leke andere manier om bij het koor betrokken te zijn  en met muziek bezig te zijn'.

Zing met ons mee!

Wij nodigen iedereen die graag wil zingen met een gezellige groep mensen van harte uit  om met ons mee te doen. Voor € 45,- per kwartaal bent u lid. Voor dit bedrag ontvangt u bladmuziek en neemt u deel aan de repetities en uitvoeringen. Maar u kunt ook deelnemen aan losse projecten.

logo_blauw.png